3/3/12

Μπάγερν Μονάχου



Μετά την έρευνα που αφορούσε στην προβληματική οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκονται η Ίντερ και η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ , αλλά και την παρουσίαση του οικονομικού μοντέλου που εφαρμόζει η Πόρτο , οι balacticosεπιχειρούν τώρα να ρίξουν μια διεισδυτική ματιά στο οικονομικό γίγνεσθαι ενός συλλόγου- πρότυπο σωστής επιχειρηματικής διαχείρισης : της Μπάγερν Μονάχου.


Εντάξει , εισαγωγή όσον αφορά στο τι σημαίνει Μπάγερν , νομίζω είναι περιττό να κάνουμε. 25 πρωταθλήματα , 15 κύπελλα και 6 ευρωπαϊκά τρόπαια (4 εκ των οποίων, Champions League) είναι μόνο κάποιες από τις διακρίσεις της κορυφαίας (τουλάχιστον όσον αφορά την συγκομιδή τίτλων) Γερμανικής ομάδας ποδοσφαίρου με καταγωγή και έδρα τη Βαυαρία.

Βέβαια η προηγούμενη αγωνιστική περίοδος (2010-11) μπορεί να θεωρηθεί σχεδόν αποτυχημένη για τους Βαυαρούς , οι οποίοι έμειναν νωρίς εκτόςChampions League και κέρδισαν κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή την συμμετοχή τους στην φετινή διοργάνωση. Παρόλα αυτά , ο σύλλογος ανακοίνωσε ότι ο οικονομικός ισολογισμός παρέμεινε για 19ησυνεχόμενη χρονιά θετικός και επικερδής! Πως μπορεί να συμβαίνει αυτό σε μια ομάδα που διατηρεί στις τάξεις της, μερικούς από τους καλύτερους (άρα και πιο ακριβοπληρωμένους) παίκτες στην Ευρώπη (Ριμπερί – Ρόμπεν) ?

Από το 2005 η Μπάγερν παρουσιάζει αύξηση εσόδων της τάξης του 69% , πίσω μόνο από Μπαρσελόνα (117%) και Ρεάλ Μαδρίτης (74%) , την ώρα που άλλοι σπουδαίοι ευρωπαϊκοί σύλλογοι , ούτε που ονειρεύονται τέτοια νούμερα. Ενδεικτικά η αγγλική Τσέλσι την ίδια περίοδο παρουσίασε αύξηση εσόδων 13% και η ιταλική Μίλαν μόλις 9%.  Η εξήγηση για το φαινόμενο αυτό, δεν είναι δύσκολη. Η Μπουντσεσλίγκα ,σε αντίθεση με άλλα κορυφαία ευρωπαϊκά πρωταθλήματα, μπορεί να υπερηφανεύεται για ένα πιο ισορροπημένο μείγμα εσόδων, το οποίο στηρίζεται σε 3 άξονες : Τηλεοπτικά δικαιώματα , εισιτήρια και διαφημίσεις.

Η Μπάγερν εισπράττει 72 εκ. ευρώ από εισιτήρια και τηλεοπτικά δικαιώματα και , κρατηθείτε, 178 εκ. ευρώ  από διαφημίσεις (ένδυση της ομάδας, τα ετήσια έσοδα από την νεόκτιστη Αλιάντζ Αρίνα και άλλες διαφημιστικές δραστηριότητες) ,τα περισσότερα από οποιοδήποτε ευρωπαϊκό σύλλογο.Μιλάμε φυσικά για έσοδα μίας μόνο χρονιάς.. Σημαντικό ρόλο στην αύξηση των εσόδων των Βαυαρών, έπαιξε και η εξαγορά (το 2008) του άλλου 50% της Αλιάντζ Αρίνα , ποσοστό που ανήκε στην Μόναχο 1860 , έναντι του ποσού των 11 εκ. ευρώ.

Το ποσό αυτό ήταν αρκετό για να γλιτώσει η συμπολίτισσα την χρεοκοπία, αλλά επέτρεψε επίσης στην Μπάγερν να μπορεί να εκμεταλλεύεται πλήρως όλα τα έσοδα από το νεόκτιστο γήπεδο (ξεναγήσεις , catering, ονομαστικά δικαιώματα κ.τ.λ.) Έτσι , καρπώνεται εξ’ ολοκλήρου 6 εκ.ευρώ ετησίως από την ασφαλιστική εταιρεία Αλιάντζ , η οποία θα πληρώνει αυτό το ποσό για άλλα 15 χρόνια , ώστε να μπορεί να συνδέει στο διάστημα αυτό, το όνομα της με το γήπεδο!  

Η Deutche Telekom προσφέρει περίπου 25 εκ. ευρώ ετησίως για να διαφημίζεται στην φανέλα της Μπάγερν (2η υψηλότερη χορηγία στην Ευρώπη, πίσω μόνο από τα 30εκ. ευρώ που καρπώνεται η Μπάρσα από το QatarFoundation), ενώ ο Ούλι Χένες , πρόεδρος των Βαυαρών, επιβεβαίωσε ότι ο σύλλογος βρίσκεται σε συζητήσεις για μελλοντική συνεργασία (όσον αφορά τη χορηγία στη φανέλα) με τον ρωσικό γίγαντα GazpromΕπίσης η αυτοκινητοβιομηχανία Audi αλλά και η εταιρεία ένδυσης Adidas,αποτελούν πλέον μετόχους του συλλόγου , προσφέροντας ετησίως στα ταμεία ένα ποσό που αγγίζει τα 40 εκ. ευρώ. Συνολικά οι χορηγοί ξεπερνούν , σε αριθμό, τους 30,  ενώ εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι η Μπάγερν είναι και η 1η γερμανική ομάδα που απέκτησε κινέζικο χορηγό (Yingli Solar).

Καταλαβαίνει λοιπόν κανείς , ότι συνεπικουρούμενη και από την εμπορική και οικονομική δύναμη της Γερμανίας στην Ευρώπη , η Μπάγερν αποτελεί έναν πραγματικό γίγαντα όσον αφορά τα χορηγικά προγράμματα και την εκμετάλλευση του ονόματος της.

Όσον αφορά τώρα τους μισθούς και τα συμβόλαια που προσφέρονται στους ποδοσφαιριστές και εκεί η πολιτική της Μπάγερν κρίνεται επιτυχημένη. Μπορεί το ποσό που δίδεται ετησίως για συμβόλαια , να είναι μακράν το μεγαλύτερο στην Γερμανία , είναι όμως κατά πολύ χαμηλότερο, από τους ευρωπαίους ανταγωνιστές της. Οι μισθοί των γηγενών παικτών είναι , συγκριτικά , χαμηλοί , ενώ όταν χρειάζεται , δεν διστάζει να πληρώνει αδρά, μόνο όμως εφόσον πρόκειται για εξαιρετικές περιπτώσεις , όπως έκανε στην περίπτωση του Νόιερ , για τον οποίο οι Βαυαροί δεν δίστασαν να διαθέσουν22 εκ. ευρώ για την απόκτηση του, ενώ απέμενε μόλις ένας χρόνος στο συμβόλαιο του διεθνή τερματοφύλακα , με την πρώην ομάδα του, την Σάλκε.

Έμφαση δίνεται και στις ακαδημίες , με την παρουσία (για λογαριασμό των Βαυαρών) των Σβάισταϊγκερ , Λάμ , Μπάντστούμπερ και Μέλερ στην ενδεκάδα του τελικού του ChampionsLeague πριν δυο χρόνια , αλλά και την πρόσφατη αλματώδη εξέλιξη του Τόνι Κρόος , να αποτελούν σημαντικές αποδείξεις της σωστής δουλειάς που γίνεται στο Μόναχο.

Παραδόξως όμως , η Μπάγερν έχει και χρέη και αυτά αφορούν στην εξόφληση των εμπλεκόμενων στην κατασκευή του νέου γηπέδου, η οποία πάντως δεν θα αργήσει να τελειώσει. «-Τότε η Μπάγερν θα γίνει ο πιο πλούσιος σύλλογος στον κόσμο, ενώ θα μπορούμε να διαθέτουμε άλλα 30 εκ. ευρώ ετησίως για μεταγραφές» λέει σήμερα ο Χένες.  Έχει κανείς την διάθεση να τον αμφισβητήσει? 
Νίκος Περπερίδης
Αρωγός στην συγκέντρωση των οικονομικών στοιχείων που παραθέτω στο άρθρο , ήταν για ακόμη μια φορά , το swiss ramble.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι διαχειριστές προσπαθούν να διατηρούν αυτή την ιστοσελίδα καθαρή από μεμπτό περιεχόμενο επεμβαίνοντας και ενίοτε διαγράφοντάς το. Γι' αυτό αποδέχεστε πως ό,τι αναρτάται εκφράζει μόνο τον δημιουργό του άρθρου και όχι την άποψη των διαχειριστών και δεν φέρουν καμία ευθύνη γι' αυτά. Εάν τα links του άρθρου αντιστοιχούν σε CD μουσικής/DVD ταινιών/ προγράμματα, αυτά προσφέρονται αποκλειστικά για την ενημέρωσή σας. Αφού τα δοκιμάσετε πρέπει άμεσα να προβείτε στην διαγραφή τους και στην αγορά των πρωτοτύπων.